Paul, Paul, Paul, Paul, Paul

Jag är miljövän, det är jag. Inte så att jag är extremt påläst och undviker allting skadligt men jag är intresserad och jag bryr mig.
Som miljövän så finns det mycket som irriterar mig. När Estrella gör chipspåsar som är halvfulla för att det ska se ut som att det är mer i påsen än det egentligen är till exempel, det gör mig vansinnig. Spara på materialet för fan. Liknande exempel finns det många av, men det är inte därför jag är här, jag är här för att prata om Paul.

Paul är ganska gammal och har lyckats med ganska mycket i sitt liv. Han var bland annat med i det där bandet från Liverpool som var poppis för ett antal år sedan.
Jag hatar Paul.

Varför hatar du honom så mycket kanske ni undrar? Jo Paul är också naturvän, or so he claims. Han tar tygpåsen till affären, återvinner varenda pinal och har nu också köpt VÄRLDENS MILJÖVÄNLIGASTE BIL!
När jag läste det tänkte jag: "Den där Paul har allt huvudet på skaft". Men tji fick jag.
Tji fick jag.

Nu har det nämligen uppdagats att denna fantastiska bil skickas med ångbåt från fabriken, allt i miljösparandets tecken. Problemet för Paul var bara att det skulle innebära 6-8 månaders väntetid. Det var helt enkelt för länge, han ville miljöspara NU. Så vad gjorde karln? Han tog sitt egna lilla jetplan och hämtade upp bilen det var vad han gjorde.

Där har vi kruxet Paul. Nu måste du resa uppskattningsvis 600 varv runt gjorden med din nya bil för att tjäna igen vad du spydde ut när du hämtade ditt nya åk.

Jag hatar dig Paul

 
Paul



Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu ska jag inte försvara Paul, men det finns ju betydligt värre människor gällande miljön. Jennifer Lopez finns ju. Fick lagomt charmerande historier berättande om henne när vi var på BBC i London. I hennes omklädningsrum skulle hon bland annat tvunget ha två vita soffor från Paris som var tvungen att flygas in speciellt för det. Även andra sjuka omiljövänliga krav. Till saken hör även : Hon spenderade sammanlagt 40 minuter i det rummet. HENNE hatar vi istället tycker jag.



Vem är du, förresten ? :)

2009-05-06 @ 20:50:35
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: Daft Frank

Anledningen till att jag hatar Paul är att han

går ur sin väg för att skapa ett rykte om sig själv som en miljövän och när jag får reda på sånt här så är det så uppenbart bara en pr-grej. Är du inte miljövän-fine men gå inte ut och låtsas vara det för att sälja fler skivor.



Jag är Frank, naturromantiker, beteendevetare

och... mer har jag nog inte hunnit bli

2009-05-07 @ 08:54:52
URL: http://http://daftology.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0