Daft 2: Släpp fjärden fri

Till okänd markägare (jag kommer hitta dig):

Åkte hem från Piteå idag till utsikten av en blodröd sol,
en sån sol man tar 1000 bilder på men aldrig lyckas göra  rättvisa, och började irritera mig något fruktansvärt på den tunna rad träd som blockerar
sikten 98% av tiden.
Jag förstår inte, du har ju rensat nästan allt har jag märkt, vad är poängen med att spara denna skrala skara? 
Vad är några futtiga träd mot en magisk himmel som blänker mot vidsträckt vatten?

Så snälla rara: Släpp fjärden fri, för min skull.
Om du nu älskar skog så mycket så är du alltid välkommen till min,
den är fantastisk.


Två tummar upp till den översättare som valde att översätta ett upprört "Fuck you" till "ta dig i fittan"
i den film jag såg ikväll. Du borde få sparken min vän.

För vem vill blockera det här? För vem vill blockera det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0