Broken porch

Min altan är trasig. Att det var jag som hade sönder den gör inte mindre ont. Ni förstår, det var ju mormors altan. Som jag sprang omkring på när jag hade utåtstående tänder och pott-frisyr, som morfar gungade gungstol och rökte pipa på, som jag landade på när jag föll från taket och utvecklade min höjdrädsla, som vi brukade ha grill-fester på under middagen och skådespel på under kvällarna, som skuggorna dansade över när vi tände el fuego grande (ja vi kallade elden så, det jag jag förresten fortfarande).

Varför rev jag den? Den var gammal, rutten inombords från alla regn och snöstormar. Det var en av alla dessa "nödvändigheter" som livet fylls med tills jag drunknar i skiten. 

Nu har jag köpt nytt virke. Hela vita bräder utan karaktär, utan historia. Det kanske blir bra till slut, vem vet? Jag vet bara att jag kommer sakna mormors altan.

So long, sucker

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sv ; Oh, vilket lustigt sammanträffande. Och nej, du har nog rätt, med stor sannorlikhet var det varken samma hund eller samma sandra.



Och gällande glassfrågan.. Jag gillar att vara säker på min sak. Jag har ätit Ben & Jerry's och gillar det, så jag köper det. Men om du nu säger att Hägendaz är godare borde jag kanske vidga mina glass-vyer. Har dom någon rolig smak som jag skulle kunna tänkas gilla, måntro?

2009-05-05 @ 00:20:16
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: Jenny

Sv; Det känns på något sätt som att Veronika Decides To die inte kan bli dålig, även om valet av huvudperson är fel. Men som sagt, time will tell. Och vilken film har han varit bra i måntro?

2009-05-05 @ 09:58:07
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0